Translate

2008. november 3., hétfő

Guacamole



"Én a magam részéről a puristákhoz állok közelebb, azaz szerintem az Isten az avokádót elég jól kitalálta, nem hiányzik abból semmi. Más kérdés, hogy némi erős paprika, fokhagyma és citromlé sohase árt, ezért aztán a guacamole összetétele az én fogalmaim szerint: pépesített avokádóhús, finomra vágott zöld chili, kis fokhagyma, pár csepp citromlé, tortillachips. Ez így nagyon finom, másrészt meg minden javasasszony, sámán, vajákos és csodadoktor szerint roppant egészséges, tehát a guacomole fogyasztása közben az ember büszkén gondol arra, hogy íme, a halhatatlanok ételét fogyasztom, noha ezzel az erővel ehetnék csülköt is."

Amikor guacamole-t készítek,mindig eszembe jutnak Váncsa István fenti sorai. Úgy esett, hogy csülköt is ettünk vasárnap-nem én készítettem, hanem a piacról hoztuk. Jambonneau-nak hívják, kicsi, füstölt első csülök, amit ropogósra grilleznek. Egyébként nehéz füstölt húshoz jutni, a közeli boltokban eddig még csak füstölt csirkével találkoztam, ami nem találtam bizalomgerjesztőnek.

A piacon vettem jó érett avokádót, este guacamole-t ettünk tortillachips-szel. Lényeges, hogy puha legyen, különben nem tudjuk összenyomkodni, a turmixgép pedig meg sem mozdítja.

Hozzávalók

2 érett avokádó
2 gerezd fokhagyma
egy kis fej vöröshagyma fele
egy fél lime vagy citrom leve

1 kis csilipaprika (nálam ez a gyerekek miatt kimaradt)
0,5-1 dl tejszín-az avokádó érettségétől függ

Az avokádót meghámozzuk, kivesszük a magját, a fokhagymát és a hagymát apróra vágjuk, a csilit felkarikázzuk. Turmixgépbe tesszük, a lime-lé és kevés tejszín hozzáadásával simára turmixoljuk. Sózzuk, kicsit állni hagyjuk. Tortillachipssel tálaljuk.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jó a blog, tetszenek a kaják, a fotók is jók, de vajon ez a kéz kié lehet??

Related Posts with Thumbnails

Copyright

Az oldalon megjelenő fotók és írások a szerző tulajdonát képezik. Azokat kizárólag engedéllyel, a forrás megjelölésével lehet felhasználni.