Translate

2008. december 6., szombat

Csirke currymártásban


Etti írását olvastam múltkor, arról, hogy válogatós-e a kisfia és rögtön el is gondolkodtam, hogy a mienk az-e. Kedvenc étele a ricottás-spenótos canneloni, szereti a minestrone-t. Imádja a paprikás krumplit, a tarhonyát, a bolognai spagettit. De..... Nem eszik meg semmit, ami piros. Se paradicsomot, semmilyen bogyós gyümölcsöt, görögdinnyét. Piros almát sem. Főve igen, de nyersen soha. Piros-fóbiája van.

Ha curryről van szó, én is inkább sárgát (curry jaune) kérek a vörös és a zöld (rouge és vert curry) helyett, mert a nagyon csípős ízekkel hadilábon állok. Legjobb rákkal vagy simán zöldségekkel, de csirkével vagy marhahússal is finom.

A tegnapi vörös curry lett, de a módjával alkalmazott fűszerek miatt a kicsi is tudott belőle enni. A nagyobb gyerekeim nem szerették, gyanítom, a kókusztej miatt, a kicsi viszont szívesen kanalazta. Eredetileg Chicken tikka masala-ra készültem, de végül ötvöztem két receptet, így született ez a változat. Jamie Olivertől származik mindkettő, az egyik a novemberi GoodFoodban jelent meg, a másik az ......és egyszerűen csak főzz-ben. Szeretem, ha bőséges mártással készül a curry és nem szárazon kell mellé enni a rizst, ez pontosan ilyen lett.

Hozzávalók


3 közepes fej vöröshagyma
2 evőkanál olaj
1 diónyi vaj
1 friss piros chilipaprika (én ezt kihagytam)
egy hüvelykujjnyi darab friss gyömbér
1 teáskanál vörös curry paszta
1 doboz 400g-os hámozott paradicsomkonzerv
1 doboz 400 ml-es kókusztej
1 doboz natúr joghurt
1 citrom
friss korianderlevél
4 darab, 1 cm-es csíkokra szeletelt csirkemell
1 evőkanál tört koriandermag

A hagymát finomra vágjuk, a gyömbért héjastól durvára reszeljük, a chilit felszeleteljük. Egy nagy serpenyőben megforrósítjuk a vajat és az olajat, megpirítjuk rajta a hagymát, a chilit és a gyömbért. Utána hozzáadjuk a vörös currypasztát, a paradicsomkonzervet és a kókusztejet és 1 dl vizet. Lassú tűzön 5 percig főzzük.

Közben olajon megpirítjuk a besózott csirkecsíkokat a koriandermaggal. Ha elkészült a mártás, a csirkét beletesszük és még 10 percig együtt pároljuk. A végén belekeverjük a joghurtot és ezzel is felforraljuk vagy inkább "összemelegítjük". Citromkarikákkal és friss korianderlevéllel diszítjük. Basmati rizzsel tálaljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails

Copyright

Az oldalon megjelenő fotók és írások a szerző tulajdonát képezik. Azokat kizárólag engedéllyel, a forrás megjelölésével lehet felhasználni.