Translate

2008. december 22., hétfő

Mézeskalács


Otthon nem sütöttünk mézeskalácsot. Nekem a mézeskalács a falusi búcsúban kapható piros, tükrös szívet és a huszárt jelentette meg a gyüdi olvasót, amely piros és sárga gyöngyökből állt. Miután természetesen el is fogyasztottuk, néhány óra múlva csalhatatlanul látszott bizonyos jelekből, hogy volt ott ételfesték bőven....
Amikor évek múltán először díszítettem saját karácsonyfát, elhatároztam, hogy gyönyörű természetes fánk lesz, fadíszekkel, mézeskaláccsal. Aztán megszülettek a gyerekek, és rájöttem, sokkal jobban tetszik nekik a csillogó-villogó fa, a kedvenc díszekkel: állatokkal, angyalkákkal. Évről évre bővül a gyűjtemény, a St. Job téri karácsonyi vásárrról sosem térünk haza üres kézzel.

A mézeskalács viszont elmaradhatatlan szereplője lett a karácsonyfának. Csak.... Nem találtam igazán jó receptet. Mariann barátnőm mondta egyik nap: ad egy utolsó esélyt a mézeskalácsnak... Tőlem több, mint 10 éve kapja meg azt az utolsó esélyt. Hogy ne szétfolyt fejű óriásmacik, pufi nyulak vagy letört lábú kutyák szülessenek már megint...Tavaly a húgom megajándékozott 100 süteményformával- műanyagból készültek és a boszorkányon át a dinoszaurusz csordán keresztül (igen, Tyrannosaurus és a Bronthosaurus is!) a teljes közlekedési eszközparkig van benne minden.
Kicsit bizarr a karácsonyfán a lakóautó meg a helikopter, de a kisfiam nagyon örül nekik. Már ha éppen felismerhetőre sültek.

Idén Milner Angéla mézeskalácsát próbáltam ki. A recept jó, de a szódabikarbóna mennyiségét drasztikusan lecsökkentettem 2 teáskanálra, illetve egy csomag mézeskalácsfűszerkeveréket és reszelt narancshéjat használtam az ízesítéshez. Tökéletes lett az eredmény! Bár a díszítés még hátra van....

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails

Copyright

Az oldalon megjelenő fotók és írások a szerző tulajdonát képezik. Azokat kizárólag engedéllyel, a forrás megjelölésével lehet felhasználni.